Sunday 31 July 2011

do it before SAHUR :)




Korang semua mesti buat benda ni sebelum sahur nanti ok. Jangan buat disiang hari pulak..


  • Jangan lupa niat ye. Niat tu penting.
*Jangan bagi alasan begini "Aku lupa lah dah niat ke belum." so sebelum tidur niat siap siap ok. :)


  • Korek hidung korang tu kasik bersih dari segala harta karun yang ada ok. Jangan waktu siang korang dengan selamber badak gemuk korang korek hidung. 
*Jangan bagi alasan begini "Eh,aku lupa lah aku puasa hari ni"


  • Jangan lupa korek telinga yang banyak emas tu k. Korek jangan tak korek wehh. HAHA
*Jangan bagi alasan begini "Alamak,aku tak sengaja lah"


  • Gosok gigi sebelum dan selepas makan sahur. Ataupun sebelum terbit matahari. Sebab kalau korang gosok gigi lepas terbitnya fajar dah dikira makruh. Kalau dah makruh kan dah kurang pahala puasa kita. kan kan..
*Jangan bagi alasan begini "Ala,aku tak nak mulut aku berbau busuk"


  • Jangan lupa mandi wajib sebelum nak sahur. Baru la segala ibadat diterima ALLAH.
*Jangan bagi alasan begini "Aku tak puasa hari ni. Asal lak? sebab aku tak mandi wajib lagi lah"


  • Jangan pulak korang sengaja kentut dalam air. Memang batal lah kalau dengan sengajanya korang buat.
*Jangan bagi alasan begini "Tak boleh kentut dalam air eah? aku tak tahu pun"


Sekian,Terima Kasih.. 


No comments:

Post a Comment