Monday, 22 August 2011

keranaMU aku hidup & keranaMU jua aku kembali




Kerana jahil silaulah mata
Oleh gemerlap dan indahnya dunia
Kuturuti nafsu angkara murka
Seakan dunia tiada fana

Kini kusedari
Sejauh apapun kaki ini kulangkahkan
Tak kan mampu aku menghindariMu
Kemanapun wajah ini kupalingkan
Tak kan lepas aku dari tatapanMu

Alangkah pekatnya noda
Hitamnya tiada tara
Betapa rugi yang ku derita
Semoga taubatku kan Kau terima

Wahai Penguasa alam semesta
Aku lemah tiada berdaya
Duhai Pencipta seisi jagat raya
Ampuni aku atas segala dosa..

AMIN YA RABBAL ALAMIN


Thursday, 11 August 2011

~~Berkawan Biar Beribu,Berkasih Biar Satu~~

Hari hari aku tak akan ceria tanpa meraka :

Dimulakan dengan gamba owner ye.. muahahaha














Kila 

Qina 

Pijot

Teman adalah tempat untuk mencurahkan isi hati atau bertukar fikiran. Adanya teman memang diperlukan, terlebih kerelaannya untuk mengambil risiko dalam memberikan penyelesaian terhadap apa yang diutarakan.


Teman yang baik, bukan hanya sekadar untuk memberikan tanggapan terhadap segala apa yang diutarakan. Tapi teman yang baik adalah teman yang sanggup berkorban demi temannya itu. 


Teman yang tak pernah menilai dengan wang atau harta. Ia ibarat matahari yang mampu memberikan sinaran yang terang. Ia selalu berkata jujur dan dapat berkata benar.


Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul dari percintaan,
tanpa persahabatan percintaan akan berakhir,
tetapi tanpa percintaan, persahabatan boleh kekal,
Oleh itu, hargailah persahabatan yang terjalin..


THANKS YOU ALL ~~



Saturday, 6 August 2011

Renung-Renungkan Dan Jangan Sampai Temenung =___=

Assalamualaikum Semua..

Hari ni aku just nak suruh korang baca story ni sikit Klik Sini..
After baca story ni terasa insaf sekejap. sekejap jela pastu tak ingat dah. haha
Korang harus baca tau.
Ingat ye harus bukan sunat bukan makhruh. hehe




Kisah Cinta Pohon Epal..
tajuk dia nampak pelik tapi isi dalam sangat bermakna.


Don't Judge a Book by its Cover


SELAMAT MEMBACA SEMUA


Till here,Bubye..