Saturday 30 July 2011

:: Cinta vs Sayang vs Suka vs Minat ::

Assalamualaikum semua.

Hari ni just nak share apa perbezaan antara Cinta,Sayang,Suka & Minat:-

  •  Cinta ialah perasaan dimana kita mengharapkan seseorang tu menjadi hak milik terpelihara kita. Kekadang tu apa yang kita buat atau apa yang dia buat kita nak dia amik tahu. Dan kalau boleh kita tak nak sakitkan hati dia langsung kan. *tapi aku bukan macam ni la kan.muahaha* dan yang paling penting 24 jam kita nak dok pikiaq pasal dia je. *cinta punya pasal semua pun boleh kannn*  :)

Other meanings: Cinta ditujukan kepada seseorang yang kita selalu ingat dan mimpi. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan dia sepenuh jiwa raga even dia buat tak tahu je. 

  • Sayang pula ialah perasaan bila kita memerlukan dia di masa kita perlukan seseorang untuk kita meluahkan rasa suka dan duka. Biasanya kita akan sayang seseorang tu bila dia menjadi PENDENGAR SETIA *yang tak bergaji* segala masalah kita. 

Other meanings: Sayang ditujukan kepada seseorang yang sanggup meluangkan masa dengan kita. Tanpa rasa bosan bila dengar masalah kita.

  • Suka ialah bila kita sukakan dia sebab dia kelakar,hensem/cantik. Dia happy-go-lakibini. Bila dia ada dengan kita,kita tak kan rasa sedih langsung sebaliknya rasa nak tergelak sampai nak terkoyak mulut. *boleh ker?? haha * 
Other meanings: Kita suka berkawan dengan dia tak lebih dari tu.

  • Minat ialah bila kita tertarik dengan gaya or perangai dia. kalau boleh kita nak ikut macam dia. kita nak dekat dengan dia dengan lebih rapat.
Other meanings: Minat kepada peribadi,sifat ataupun barang yang kita mahukan.


Last but not least SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK kepada semua umat Islam di Malaysia dan diseluruh dunia.


Bubye Korangg !!


No comments:

Post a Comment